Як професійна освіта розвиватиметься впродовж наступних 10 років? |
Під час круглого столу «Державно-приватне партнерство у розвитку професійної освіти в сучасних умовах», організованого і проведеного Інститутом професійної освіти України НАПНУ 22 травня 2024р. в межах Всеукраїнського фестивалю науки 2024 експертами були обговорені багато питань, в першу чергу пов’язаних із можливостями поєднання зусиль бізнесу та професійної освіти для покращання її якості та відповідності вимогам ринку праці. Зокрема, представники профспілки будівельників, закладів професійної (професійно-технічної) освіти ділилися своїм досвідом з Впровадження нових професійних кваліфікацій та навчальних програм у сфері відновлювальної енергетики, професійної підготовки кваліфікованих робітників для галузі легкої промисловості. Значну зацікавленість експертів викликала доповідь представниці Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу Ольги Богоніс, присвячена методам оцінювання професійної компетентності майбутніх кваліфікованих робітників сфери готельно-ресторанного сервісу, які були проаналізовані на прикладі результатів проекту Еразмус+ та особистих спостережень за процесом оцінювання у країнах ЄС. Директор Інституту професійних кваліфікацій Родіон Колишко присвятив свою доповідь найбільшим викликам для ринку праці та професійної освіти впродовж наступного десятиріччя. «Важливим для розуміння майбутнього співпраці системи професійної освіти і ринку праці є відповіді на три основні питання: скільки людей можуть і матимуть можливість вчитися; яка кількість закладів професійної та фахової передвищої освіти які фактично мають однаковий контингент здобувачів освіти потрібна для задоволення освітніх потреб і яким чином, за допомогою яких методів і форм буде здійснюватися навчальний процес». На думку експерта, потужності щодо надання освітніх послуг наявної кількості закладів освіти мінімум вдвічі перевищуватиме самі сміливі очікування щодо здобувачів освіти, навіть з врахуванням потреб в професійній освіті дорослих, яка останніми роками набирає важливості та обсягів. «Рано чи пізно обласні органи управління, на балансі яких перебувають наразі обидві системи освіти (професійна та фахова передвища) зададуть собі питання доцільності їх збереження в такому вигляді, і щоб вижити і продовжувати бути гравцем на ринку регіональних освітніх послуг заклади мають знайти і розвинути свою унікальність та професійну ідентичність», - зазначив Родіон Колишко |
Немає коментарів:
Дописати коментар